Budowlana Marka Roku – czym jest ta nagroda dla firm?

bmr

bmr

Myślę, że jest to wyjątkowa nagroda w całej branży budowlanej i wyjątkowa nagroda dla nas – nie tylko za produkt, ale za całokształt działań firmy. Szczególnie cenna jest też dlatego, że o jej przyznaniu decydują wykonawcy, na opinii których bardzo nam zależy – powiedział Janusz Komurkiewicz o znaczeniu otrzymanej przez firmę Fakro nagrody Budowlanej Marki Roku.

Instytut ASM – Centrum Badań i Analiz Rynku po raz dziewiąty przeprowadził ogólnopolskie badanie wśród firm wykonawczych, aby wyłonić marki materiałów budowlanych cieszące się największym uznaniem fachowców. Nagrody Budowlana Marka Roku 2013 i Champion Roku 2013 wręczono 13 czerwca w 21 kategoriach produktowych oraz klasyfikacji ogólnej. Pierwszy raz producenci materiałów budowlanych uhonorowani zostali tytułem Championa. Nagroda ta jest potwierdzeniem wysokiej jakości produktów i wieloletniego zaufania fachowców.

>>> Zobacz ranking tegorocznych zwycięzców  

Czym różni się Ranking ASM od innych branżowych konkursów? O opinię zwróciliśmy się do Joanny Florczak-Czujwid – Kierownika Projektu Budowlana Marka Roku 2013.

  • Przede wszystkim należy zwrócić uwagę na badawczy charakter Rankingu Budowlana Marka Roku. Wyniki oparte są o obiektywne wskazania rynku, a nie zmienne kryteria jurorskie. Bardzo istotnym wyznacznikiem rangi Rankingu jest również jego szeroka specjalizacja. Badanie obejmuje najwięcej segmentów rynku i jest przeprowadzane na reprezentatywnej próbie dla każdej kategorii. Dlatego warto zapoznać się z wynikami klasyfikacji i porównać je z własną dotychczasową praktyką.


Redakcja 4budowlani.pl zapytała również przedstawicieli firm: Atlas, FAKRO, REHAU i Mapei o to, czym jest dla nich Budowlana Marka Roku oraz co daje im siłę do tak sprawnego zarządzania markami.



KRZYSZTOF OGÓREK,
Wiceprezes Zarządu ds. Sprzedaży i Marketingu firmy Atlas

  • Srebrna Budowlana Marka Roku w kategoriach: fugi, kleje do płytek, tynki dekoracyjne
  • Marka Przyjazna Fachowcom (Złota)


Krzysztof Ogórek, AtlasCo daje producentowi taka nagroda jak Budowlana Marka Roku?

Nagrody, takie jak Budowlana Marka Roku, są dla firmy bardzo dobrą motywacją do tego, aby w kolejnych latach zajmować to samo najwyższe miejsce. To motywacja do tego, aby nie osiąść na laurach. Przez 20 lat nasza firma zebrała dużo różnych nagród. Są one wystawione w firmie na widoku, co nie pozwala zapomnieć, że czas płynie szybko a my nie możemy pozwolić na zwolnienie tempa i nie dostawanie tych nagród w przyszłości.


Co decyduje o sile marki Atlas?

Marka jest największa wartością jaką firma może posiadać. Każda firma dąży do tego, by jego marka była marką generyczną, aby była synonimem danej grupy produktowej. Myślę że Atlasowi udało się to w dużym stopniu. Marka Atlas jest na rynku już ponad 20 lat i jest rozpoznawalna – praktycznie każdy wie, że produkujemy chemię budowlaną. Nasze logo również jest rozpoznawalne. I to jest nieprawdopodobnie wielki kapitał i wartość mierzone zarówno w pieniądzach i jak emocjach – przywiązaniu.

Co 3-4 lata przeprowadzamy badania siły marki i porównujemy je z poprzednim okresem. Dzięki temu wiemy jaka jest nasza pozycja. Ostatnie badanie robiliśmy w 2012 roku i w porównaniu do wcześniejszego badania wszystkie parametry marki poprawiły się. To wynik pracy nie tylko działu marketingu, ale także sprzedaży, operacyjnego, produkcji oraz badawczo-rozwojowego, który produkty tworzy.


Przepis na relaks na regenerowanie sił po ciężkiej pracy?

Weekend to czas kiedy staram się wyłączyć od pracy. Staram się wyjechać gdzieś z żoną – nad wodę lub do lasu. Rower. Cisza – trochę kontaktu z naturą. No staramy się spędzić jakieś dwa tygodnie urlopu w taki sposób aktywny. Oczywiście, aktywny dostosowany do naszego wieku i kondycji, ale znielubimy takiego już leżenia na plaży.

 


Janusz Komurkiewicz, FakroJANUSZ KOMURKIEWICZ, Dyrektor Marketingu firmy FAKRO

  • Złota Budowlana Marka Roku w kategorii Okna dachowe
  • Złoty Champion Roku 2013 dla marki Fakro w kategorii Okna dachowe


Czym jest nagroda BMR dla firmy Fakro?

Każda nagroda to forma docenienia efektywności prowadzonych działań – czy to w dziedzinie produktowej, technologicznej czy marketingowej. Nagroda jest więc ukoronowaniem pracy, którą się wykonało. Budowlana Marka Roku jest jednak czymś większym, bo pokazuje wartość całej marki. Na markę FAKRO składa się bardzo wiele elementów – przede wszystkim jakość produktów, ale także działalność marketingowa oraz współpraca z Klientam. Ważna jest też innowacyjność, która napędza rozwój naszej firmy oraz całej branży okien dachowych.

Marka to także ludzie związani z firmą i ich codzienna praca. Wartości te są nie do przecenienia w tworzeniu pozycji marki. A nagroda – Budowlana Marka Roku – łączy wszystkie te aspekty.


Myślę, że jest to wyjątkowa nagroda w całej branży budowlanej i wyjątkowa nagroda dla nas – nie tylko za produkt, ale za całokształt działań firmy. Szczególnie cenna jest też dlatego, że o jej przyznaniu decydują wykonawcy, na opinii których bardzo nam zależy.

Dzisiaj duży producent nie może bazować tylko na rynku rodzimym. Polskie firmy muszą stawać się firmami globalnymi i my do tego dążymy. Jednak żadna polska firma nie stanie się globalną, jeśli nie ma dobrej pozycji na własnym rynku. A weryfikacji bieżącej pozycji rynkowej firmy służą badania prowadzone przez ASM, w wyniku których przyznawane są nagrody Budowlana Marka Roku.


Co dodaje Panu energii do tak sprawnego zarządzania marką?

Ruch jest tym co pozwala mi odetchnąć. Mam dwie główne pasje. Zimą są to oczywiście narty. Uwielbiam pobyty w górach, na śniegu – przede wszystkim w Beskidzie Sądeckim, gdzie mieszkam na co dzień. Jeżdżąc na nartach relaksuję się, a możliwość patrzenia w przestrzeń sprawia, że naprawdę odpoczywam. Z kolei latem uwielbiam spędzać czas na wodzie – pływając na żaglach po mazurskich jeziorach lub wodach Chorwacji. Na co dzień staram się natomiast uprawiać tenis, czasami też biegam.

 

AGATA MODRZEJEWSKA, Dyrektor Marketingu firmy Mapei

  • Brązowa Budowlana Marka Roku w kategorii Masy uszczelniające – silikony
  • Złota Budowlana Marka Roku w kategoriach: fugi, kleje do płytek,
  • Marka Przyjazna Fachowcom  (srebrna)

 



Agata Modrzejewska, MapeiCzym jest nagroda BMR dla firmy Mapei?
Budowlana Marka Roku
jest potwierdzeniem, że nasza strategia rynkowa przynosi owoce. Od początku naszą grupą docelową byli wykonawcy. To im chcemy dostarczać wysokiej jakości produkt – zarówno pod względem parametrów technicznych, jaki i użytkowych – oraz serwis, a profesjonalni odbiorcy są surowymi recenzentami. Jeśli są zadowoleni, potrafią z naszych technologii skutecznie korzystać, to i inwestor będzie zadowolony. Konsekwentnie się tego trzymaliśmy i trzymamy nadal.


Co sprawia, że firma odnosi sukcesy?

Mapei Polska jest młodą organizacją, powstałą zaledwie 13 lat temu. W 2003 ruszyła pierwsza fabryka w Gliwicach, rok temu druga – w Barcinie. Sami się czasem zastanawiamy, jak to się nam udajeJ Mamy bardzo dobry produkt. Nie tracimy kontaktu z rynkiem. Co roku prowadzimy kilkaset szkoleń technicznych dla wykonawców. Mamy klarowną strategię komercyjną. Ale najważniejsi są ludzie, którzy tworzą firmę. W naszym zespole  jest mała rotacja, pracownicy są silnie związani z firmą, identyfikują się z nią. Mamy chyba szczęście do ludzi, wzajemnie się nakręcamy i wszyscy staramy się być jak najbliżej naszych klientów, wykonawców, partnerów.


Przepis na relaks na regenerowanie sił po ciężkiej pracy?

Kiedy pracuje się umysłowo to zrelaksować się i całkowicie odciąć od pracy można robiąc zupełnie coś innego. Rzadko kiedy jest tak, że po wyjściu z pracy zupełnie się o niej zapomina. Gdzieś te projekty ciągle chodzą po głowie. Czasami się jednak udaje. Niedawno spędziłam weekend na samochodowym rajdzie terenowym, a na co dzień pomaga pianino. Najlepsza jest Sonata Księżycowa Ludwiga van Beethovena – jak to określa rodzina – w wersji „gniewnej”.

 


BEATA JACKIEWICZ, Dyrektor Regionu z firmie Rehau

  • Wyróżnienie Budowlanej Marki Roku w kategorii Profile okienne


Beata Jackiewicz, RehauCzym jest nagroda BMR dla firmy Rehau?
Wszystkie nagrody, które otrzymujemy są dla nas zaszczytne. Cieszymy się że je dostajemy, bo jest to dla nas uznanie, a jednocześnie potwierdzenie, że firma rozwija się we właściwym kierunku. W firmie Rehau bazujemy na jakości produktu – mamy stabilną politykę ich budowania i rozwoju. Energii do dalszego działania, rozwoju firmy dają nam innowacyjne rozwiązania, które zdobywają uznanie naszych odbiorców.


Przepis na regenerowanie sił po ciężkiej pracy?

Moją pasją są nieruchomości, budownictwo. Ale to nie tylko okna. Dużo energii dają mi także sporty ekstremalne, np. skoki ze spadochronem czy strzelanie z ostrej broni na strzelnicy oraz muzyka. Uwielbiam ścieżkę dźwiękową z filmu „Bandyta” Michała Lorenca, ale także innych twórców, choćby Maćka Maleńczuka czy Katarzynę Groniec.