Ceramika Paradyż po raz piąty laureatem Jakości Roku

Ceramika Paradyż po raz piąty zdobyła tytuł „JAKOŚĆ ROKU”, przyznawany przez wydawcę dodatku branżowego „Biznes Raport” w Dzienniku Gazecie Prawnej wraz z Polskim Centrum Badań i Certyfikacji S.A. 10 marca 2011 roku podczas uroczystej gali firma odebrała dwa dyplomy „JAKOŚĆ ROKU 2010” oraz wyróżnienie specjalne – laur „JAKOŚĆ ROKU Złoto 2011”.

Prestiżu dodaje fakt, że do „złotego” grona należy niewiele firm, a tegoroczna nagroda specjalna, oprócz Ceramice Paradyż, przypadła tylko jednemu przedsiębiorstwu. Jurorzy docenili inwestycje w standardy projakościowe, które producent płytek ceramicznych rozwija od początku swojego istnienia.

Innowacyjnie i ekologicznie

Tytuł „JAKOŚĆ ROKU 2010” przyznawany jest w czterech kategoriach: produkt, usługa, innowacja oraz ekologia. W tym roku Ceramika Paradyż startowała w dwóch: produkt oraz ekologia.

Kategoria produkt to w przypadku Ceramiki Paradyż najnowsze rozwiązania w produkcji mozaiki i dekoracji oraz technologie DURST i CROMA – rozwiązania innowacyjne na skalę europejską. Ich unikalność polega na zastosowaniu zaawansowanych nadruków komputerowych w produkcji płytek ściennych dużego formatu oraz wdrożeniu w obróbce gresu technologii nadającej płytkom powierzchnię polerowaną albo satynową. Wszystkie płytki, które opuszczają zakłady produkcyjne, produkowane są w oparciu o wymagania normy zharmonizowanej PN-EN 14411 „Płytki i płyty ceramiczne. Definicje, klasyfikacja, charakterystyki i znakowanie”. Ponadto płytki objęte są 5-letnią gwarancją.

Drugim aspektem produkcji, na który Ceramika Paradyż zwraca uwagę, są rozwiązania ekologiczne. W procesie produkcji płytek ceramicznych zakłady produkcyjne wykorzystują bowiem ciepło odpadowe oraz spaliny z pieców rolkowych do bezpośredniego ogrzewania suszarni.

Stawiamy na jakość

Oprócz inwestycji w nowoczesną produkcję, Ceramika Paradyż postawiła na umiejętne zarządzanie jakością.

  • Sukces w konkursie traktujemy jako dopełnienie zadań założonych i zrealizowanych w ramach prowadzonej od lat polityki projakościowej. W celu zwiększenia jakości stale monitorujemy rynek i reagujemy na propozycje oraz potrzeby zgłaszane przez naszych klientów. Ponadto regularnie stosujemy okresową ocenę skuteczności i efektywności przyjętej polityki zarządzania. Dzięki licznym staraniom od lat udaje się nam zachować najwyższe standardy jakości – mówi Lucyna Badura, Dyrektor Systemów Jakości/Pełnomocnik Zarządu Grupy Paradyż ds. systemów zarządzania jakością.

Kluczowe czynniki sukcesu polityki jakościowej

  • Od lat konsekwentnie dbamy o miano firmy innowacyjnej, stawiającej sobie poprzeczkę bardzo wysoko. Nagrody przyznane naszej firmie w tegorocznej edycji konkursu „JAKOŚĆ ROKU”, potwierdzają, że znajdujemy się we właściwym miejscu. Jednocześnie motywują do ciągłego poszukiwania i wdrażania coraz lepszych standardów produkcji i rozwiązań biznesowych w zakresie jakości – komentuje Piotr Tokarski, Prezes Zarządu Spółek Grupy Paradyż.