Trwa III nabór do Branżowego Programu Promocji

Realizatorem Branżowego Programu Promocji (BPP) polskiej stolarki budowlanej jest Konsorcjum POLSKIE OKNA i DRZWI stworzone przez Związek Polskie Okna i Drzwi, ASM – Centrum Badań i Analiz Rynku Sp. z o.o. oraz ELTAR.

Realizatorem Branżowego Programu Promocji (BPP) polskiej stolarki budowlanej jest Konsorcjum POLSKIE OKNA i DRZWI stworzone przez Związek Polskie Okna i Drzwi, ASM – Centrum Badań i Analiz Rynku Sp. z o.o. oraz ELTAR. Realizatorem Branżowego Programu Promocji (BPP) polskiej stolarki budowlanej jest Konsorcjum POLSKIE OKNA i DRZWI stworzone przez Związek Polskie Okna i Drzwi, ASM – Centrum Badań i Analiz Rynku Sp. z o.o. oraz ELTAR.

Program opracowało Ministerstwo Gospodarki we współpracy z polskimi eksporterami. Będąc jego uczestnikiem można uzyskać wsparcie na udział przedsiębiorców w wydarzeniach promocyjnych oraz  propagowanie „polskich specjalności eksportowych”. Pierwszy nabór do Branżowego Programu Promocji Eksportu  „POLSKIE OKNA i DRZWI” ruszył 27 czerwca 2012 r. W ramach projektu systemowego MG pn. „Promocja polskiej gospodarki na rynkach międzynarodowych”  (podziałania 6.5.1. POIG) Konsorcjum będzie promować branżę na rynku niemieckim, włoskim, francuskim, czeskim oraz szwedzkim.

Dotychczasowa realizacja BPP polskich okien i drzwi została wysoko oceniona przez Ministerstwo Gospodarki. Świadczy o tym m. in. otwarcie III naboru do Programu, na który przeznaczono środki w wysokości ok 2,5 mln zł. Firmy mogą zgłaszać się do udziału w trzeciej edycji BPP od 1 lipca do 31 października br. Do tej pory, chęć uczestnictwa w najnowszym naborze zadeklarowało 9 przedsiębiorstw. Miernikiem skuteczności Konsorcjum jest również fakt zaproszenia Związku do współpracy z organizacjami europejskimi (swoją obecność na organizowanym przez POiD, V Kongresie Stolarki Polskiej zapowiedziała np. międzynarodowa organizacja producentów profili EPW).

Konsorcjum POLSKIE OKNA i DRZWI zrealizowało dla przedsiębiorców z branży:

  • Konferencje w każdym z krajów objętych BPP dla przedstawicieli  zagranicznych środowisk kupieckich i dziennikarskich związanych z branżą stolarki okiennej i drzwiowej bądź działających na jej rzecz.
  • Stoisko BPP obecne było na targach w: Poznaniu (BUDMA), Monachium (BAU) i Brnie (IBF). Sprawozdanie z dwóch ostatnich misji znajduje się w załączonym Biuletynie „Nasze Okna i Drzwi”.
  •  W październiku polska misja obecna będzie w Mediolanie (MADE EXPO), a w listopadzie w Paryżu (BATIMAT). Program seminarium „Polskie Okna i Drzwi”, które Konsorcjum zrealizuje w ramach targów MADE EXPO znajduje się w załączeniu.
  • Film reklamowy nt. branży polskiej stolarki okiennej i drzwiowej, który będzie prezentował osiągnięcia, perspektywy rozwoju branży. Materiał video znajduje się w załączeniu.
  • Szczególny nacisk realizatorzy programu położyli na kontakt z dziennikarzami branżowymi z krajów Unii Europejskiej (również z tych krajów UE, które nie zostały objęte programem).  Przykładowe newslettery, które rozesłane zostały do odbiorców w Austrii, Szwajcarii (wersja niemiecka), jak i Belgii oraz Holandii (wersja francuska), znajdują się w załączeniu.

Firmy uczestniczące w Programie wezmą udział m.in. w:

  • Targach międzynarodowych: w roku 2013 Made Expo  w Mediolanie 2013 BATIMAT w Paryżu, 2014 Fensterbau Frontale w Norymberdze, 2014 Made Expo  w Mediolanie, 2015 BAU w Monachium,
  • targach krajowych: 2015 BUDMA w Poznaniu,
  • szkoleniach dla działów eksportowych (2013 i 2014),
  • misjach gospodarczych do: Szwecji (kwiecień 2014) i Francji (listopad 2014), do tej pory zrealizowana misje do: Czech (kwiecień 2013), Włoch (czerwiec 2013) i Niemiec (wrzesień 2013).